Officiële gegevens
Dierenartsenpraktijk Animoretus BVBA
Jules Moretuslei 171 (– 173)
2610 Wilrijk
03 88 99 888
BE 0817 809 077
Dierenartsen Benedicte Roelants, Lisa Pladys, Tom Vrydaghs en Helga De Wilde, erkende dierenartsen toegekend in België. Dierenarts is een gereglementeerd beroep. De onderneming is ingeschreven bij volgende beroepsvereniging:
De orde der dierenartsen
Salisburylaan 54
9820 Merelbeke
tel 092255818 – fax 092255495
e-mail: info@ordederdierenartsen.be
www.ordederdierenartsen.be
Dierenartsen dienen zich te houden aan de code der plichtenleer. Deze gedragscode is raadpleegbaar in het Nederlands via de website van de orde der dierenartsen. Zie hierboven.
Voor medische beeldvorming beschikt dierenartsenpraktijk Animoretus BVBA over de nodige vergunningen inzake medische beeldvorming. De bevoegde autoriteit ter zake is:
Federaal Agentschap voor Nucleaire controle
Departement gezondheid & leefmilieu
Dienst bescherming van de gezondheid
Ravensteinstraat 36
1000 Brussel
e-mail: meldpunt@fanc.fgov.be
www.fanc.fgov.be
Dierenartsenpraktijk Animoretus BVBA beschikt over een identificatienummer als geneesmiddelendepot, namelijk 1/2610/1045. De bevoegde autoriteit ter zake is:
Federaal Agentschap voor geneesmiddelen en gezondheidsproducten
FAGG-DG Inspectie
Afdeling Aflevering
Eurostation II, Victor Hortaplein 40/40
1000 Brussel
tel 025248000
e-mail: inspection@fagg.be
Beroepsaansprakelijkheid Dierenarts De Wilde is verzekerd via:
AXA Belgium NV
Troonplein 1
1000 Brussel
tel 026786111
Beroepsaansprakelijkheid Dierenarts Roelants is verzekerd via:
Avanti Verzekeringen
Magdalenastraat 12
2550 Kontich
tel 034572182
mail avanti@verz.kbc.be
Beroepsaansprakelijkheid Dierenarts Pladys is verzekerd via:
Hillewaere Insurance
Du Chastellei 43
2170 Merksem
tel 033208020
mail verzekeringen.antwerpen@hillewaere.be
Beroepsaansprakelijkheid Dierenarts Vrydaghs is verzekerd via:
AMMA Verzekeringen o.v.
Kunstlaan 39/1
1040 Brussel
tel 028953560
fax 022185032
Geldigheid België en grensstreken afgebakend door verdragen met aangrenzende landen.
GDPR
Verwerking van persoonsgegevens:
Dierenartsenpraktijk Animoretus BVBA verwerkt persoonsgegevens met het oog op efficiënt klantenbeheer (administratie, patiëntenzorg, opvolging dossiers, verkopen, geneesmiddelenadministratie, en het verzenden van marketing en gepersonaliseerde reclame). Rechten van de betrokkene
De klant heeft ten allen tijde recht op een volledige weergave van zijn persoonsgegevens en kan deze laten verbeteren indien ze onjuist of onvolledig zouden zijn. Ook is er een mogelijkheid voorzien om deze gegevens te laten verwijderen, de verwerking ervan te laten beperken of hiertegen bezwaar te maken overeenkomstig artikel 6.1 lid (e) en lid (f).
Daarnaast kan de klant een kopie van zijn persoonsgegevens in een duidelijk gestructureerde en machinaal leesbare vorm bekomen en deze laten overmaken aan een ander bedrijf.
De klant kan dit doen door zelf een e-mail te verzenden via ons contact formulier of naar volgend e-mailadres: info@animoretus.be
De klant heeft het recht om zich te verzetten tegen elke verwerking van zijn gegevens met het oog op direct marketing.
Indien de klant een klacht wenst in te dienen, kan hij dit bij de Commissie voor de Bescherming van de Persoonlijke Levenssfeer (Drukpersstraat 35, 1000 Brussel – commission@privacycommission.be ).
Rechtsgrond(en) van de verwerking:
Persoonsgegevens worden verwerkt op basis van artikel 6.1 (b) noodzakelijk voor het uitvoeren van de overeenkomst en (c) noodzakelijk om te voldoen aan een wettelijke verplichting van de Algemene Verordening Gegevensbescherming.
Overmaken aan derden:
De persoonsgegevens zullen niet aan derde bedrijven doorgegeven worden. Het is echter wel mogelijk dat er een back-up gemaakt wordt van deze gegevens. Indien deze back-up gemaakt wordt, wordt er gebruik gemaakt van een server die gelokaliseerd is binnen de Europese Economische ruimte of van een server die voldoet aan de overeenkomsten die opgemaakt zijn binnen de Privacy Shield regelgeving. De bedrijven garanderen de nodige technische en organisatorische maatregelen ter bescherming van de persoonsgegevens.
Bij een openstaande vordering kunnen de klantgegevens, inclusief factuurgegevens, doorgegeven worden aan een derde partij die instaat voor de inning hiervan.
Het is tevens mogelijk dat bij het opmaken van voedingsadvies voor het huisdier van een klant, de klantgegevens zoals naam, voornaam en e-mailadres doorgegeven worden aan een derde partij zodanig dat dit advies gepersonaliseerd kan worden.
Bewaarperiode:
De persoonsgegevens die gebruikt worden voor klantbeheer worden niet langer bewaard dan de termijn noodzakelijk om aan de wettelijke vereisten te voldoen (boekhouding, geneesmiddelenadministratie,…)
FACTURATIE- EN BETALINGSVOORWAARDEN NESTO
Deze facturatie- en betalingsvoorwaarden maken integraal deel uit van de Algemene Voorwaarden van de dierenartsgroepering NESTO (BE0897.729.357) en alle bij NESTO aangesloten dierenartspraktijken of juridische entiteiten zoals opgelijst in bijlage van de Algemene Voorwaarden. Onvermelde bepalingen zijn hieruit een exacte en integrale overname. De volledige Algemene Voorwaarden zijn raadpleegbaar via https://nesto.be.
- Tarieven
- Alle tarieven of prijzen die NESTO, al dan niet mondeling of via haar Website, aan de Klant meedeelt, zijn indicatief, in euro en inclusief btw en wettelijke taksen, tenzij expliciet anders vermeld. Tijdelijke aanbiedingen of aanbiedingen die onder specifieke voorwaarden geschieden worden apart weergegeven.
- NESTO is niet verantwoordelijk voor foutieve weergaven van aanbod, diensten of prijzen door onvolledige informatie, drukfouten, afwijkende kleurweergave of informatie die verouderd is. Afbeeldingen kunnen elementen bevatten die niet in de prijs zijn inbegrepen en kleuren kunnen afwijken van de werkelijkheid omdat ze onder meer afhankelijk zijn van scherminstellingen bij de gebruiker.
- Op eenvoudig verzoek ontvangt de klant een vrijblijvende kostenraming voor voorziene Zorgprestaties. Dergelijke kostenramingen zijn indicatieve inschattingen waaraan geen rechten kunnen worden ontleend. Onvoorziene kosten voor bijkomende onderzoeken, medicatie, Goederen of ten gevolge van complicaties tijdens of na de Zorgprestatie blijven ten laste van de Klant.
- Zijn niet standaard in de tarieven inbegrepen, tenzij expliciet vermeld:
- Zorgprestaties buiten de openingsuren (bv. spoedinterventies) of buiten de praktijkruimte (bv. huisbezoek)
• eventuele kosten gemaakt door derde partijen (bv. laboratorium onderzoeken, protocolleringen, verzendkosten, …)
• eventuele verblijfskosten als het Dier bij NESTO verblijft - De Klant is zelf verantwoordelijk om de nodige documenten aan diens eventuele verzekering over te maken. NESTO is in geen geval aansprakelijk voor het al dan niet toekennen van uitbetalingen door de verzekeraar of voor eventuele gevolgen van onjuiste of laattijdige indiening.
- Afspraak annuleren
- De Klant dient gemaakte afspraken via het Contactcenter te verplaatsen of te annuleren. Annulatie is gratis mits deze minstens 24 uur voor de geplande afspraak plaatsvindt. Bij laattijdige annulatie of “no-show” dient de Klant de voorziene consultatie, en eventuele kosten voor gereserveerde tijd, goederen en apparatuur te vergoeden.
- Verblijf en ophaling van Dieren
- De Klant betaalt een vergoeding voor elke dag dat het Dier bij NESTO verblijft. De vergoeding bedraagt een vast bedrag per kalenderdag vermeerderd met eventuele kosten voor voeding, medicatie, bijkomende onderzoeken en verzorgingsmateriaal.
- NESTO verwittigt de Klant van zodra het Dier beschikbaar is voor ontslag. De Klant verbindt zich ertoe om het Dier zo snel mogelijk en uiterlijk binnen de 3 werkdagen op te halen. Bij overschrijding van deze termijn herinnert NESTO de Klant aan de ophaalplicht. 7 dagen na verzending van een schriftelijke herinnering heeft NESTO het recht om het Dier te herplaatsen naar een erkend asiel. Eventuele meerkosten worden aan de Klant aangerekend, eventuele opbrengsten in mindering gebracht van het door de Klant aan NESTO verschuldigde bedrag. Een eventueel saldo wordt via overschrijving aan de Klant terugbetaald.
- Betalingen
- Facturen zijn contant te betalen in de Praktijk via Bancontact, Payconiq of cash betaling.
- Het is NESTO toegestaan om een voorschotbetaling te vragen en de grootteorde daarvan naar eigen goeddunken te bepalen vóór aanvang van een Zorgprestatie of levering van Goederen.
- Indien de Klant om welke reden dan ook de betaling niet contant kan uitvoeren of een verlengde betaaltermijn door NESTO zou worden toegestaan, heeft NESTO het recht om de Klant een schriftelijke betalingsbelofte ter ondertekening voor te leggen alvorens Zorgprestaties aan te vatten. De Klant erkent dat dergelijke betalingsbelofte als expliciete aanvaarding van de schuldvordering geldt en kan dienen als bewijsvoering in het kader van geschillenbeslechting en/of invorderingsprocedures.
- De Klant verbindt zich ertoe NESTO onmiddellijk te verwittigen in geval van insolventierisico’s, schuldbemiddeling en elk scenario dat de stipte en volledige betaling in welke mate ook kan beïnvloeden, opschorten of verhinderen. De klant bezorgt hierbij de nodige informatie en contactgegevens van betrokken derden.
- Factuurinvordering bij laattijdige betaling
- De Klant kan op elk ogenblik een actueel overzicht van diens Bestellingen, facturen en betalingen opvragen via het Contactcenter.
- Bij overschrijding van de betaaltermijn, om welke reden ook, start NESTO een invorderingsproces, al dan niet via een externe partij aan wie NESTO hiervoor de nodige klantgegevens overmaakt. De Klant blijft in elk geval gehouden tot een volledige vergoeding van de buitengerechtelijke en/of gerechtelijke incassokosten.
- Factuurinvordering bij consumenten conform Boek XIX Wetboek Economisch Recht. Na overschrijding van de betaaltermijn ontvangt de Klant een gratis betaalherinnering en een termijn van 14 kalenderdagen om het verschuldigde bedrag te voldoen. Voor deze eerste betaalherinnering worden geen kosten aangerekend.
Bij overschrijding van de in de betaalherinnering vermelde termijn worden volgende invorderingskosten opeisbaar:
- Verwijlinteresten volgens art. 5 Wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van de betalingsachterstand bij handelstransacties: https://financien.belgium.be/nl/over_de_fod/structuur_en_diensten/algemene_administraties/thesaurie/rentevoet_betalingsachterstand_handelstransacties
- Eenmalig forfaitair schadebeding
- 20,00 € voor schuldvorderingen kleiner of gelijk aan 150,00 €
- 30,00 € + 10% op het openstaande bedrag in de schijf tussen 150,01€ en 500,00€
- 65,00 € + 5% op het openstaande bedrag in de schijf tussen 500,01€ met een maximum van 2.000,00€
- Forfaitaire aanmaankost van 7,50 € per brief plus portkosten, voor elke brief vanaf de 4e aanmaning per kalenderjaar.
- De Klant heeft het recht om bijkomende informatie over facturen te vragen, een afbetalingsplan aan te vragen, schuldbemiddeling te melden alsook om ontvangen facturen te betwisten. De Klant dient hiervoor binnen de 14 kalenderdagen een schriftelijk en gemotiveerd verzoek aan NESTO over te maken, waarna NESTO en/of de door haar aangestelde schuldinvorderaars de invorderingsprocedure tijdelijk opschorten conform de wettelijk omschreven termijnen van Boek XIX van het Wetboek Economisch Recht.
- Factuurinvordering bij ondernemingen
Voor overeenkomsten met ondernemingen gelden de wettelijke bepalingen inzake factuurinvordering bij handelstransacties, inclusief de bepalingen over verschuldigde interesten volgens art. 5. Wet betalingsachterstand dd. 02/08/2002. Bij laattijdige of onvolledige betaling is er vanaf de vervaldatum van de factuur, van rechtswege en zonder voorafgaande kennisgeving of ingebrekestelling een forfaitaire schadevergoeding opeisbaar over het verschuldigde bedrag. Dit schadebeding bedraagt 10% van de hoofdsom met een minimum van 50,00€, verhoogd met forfaitaire administratiekosten ten bedrage van 12,50€ en nogmaals verhoogd met eventuele bank-, port- en/of transactiekosten voor zover die van toepassing zijn en de desgevallende rechtsplegingvergoeding
- Terugbetalingen & Wederkerigheidsbeding
- Indien de Klant recht heeft op terugbetaling, dan betaalt NESTO de Klant terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de oorspronkelijke transactie werd verricht, tenzij de Klant uitdrukkelijk andere betaalinformatie doorgeeft. Voor terugbetalingen worden geen transactie- of administratiekosten aangerekend.
- 2 Terugbetalingen gebeuren zo snel mogelijk en uiterlijk binnen de 30 dagen. Bij verkoopovereenkomsten kan NESTO wachten met terugbetaling tot alle Goederen werden teruggekregen, of tot de Klant heeft aangetoond dat de Goederen werden teruggezonden, naargelang welk tijdstip eerst valt. De directe kosten van het eventueel terugzenden van goederen blijven ten laste van de klant.
- 3 Conform art. VI.83 WER. 17° heeft de Klant-Consument recht op gelijkwaardige vergoeding als NESTO haar verbintenissen niet nakomt. Indien NESTO en de Klant-Consument elkaar enige vergoeding of terugbetaling verschuldigd zijn, gelden de in deze Voorwaarden vermelde bedragen voor beide partijen.
- Geschillen, bewijs en toepasselijk recht
- De Klant aanvaardt dat analoge en digitale communicatie, back-ups en camerabeelden als bewijs kunnen dienen.
- Het Belgisch recht is van toepassing, met uitzondering wanneer de dwingende bepalingen van internationaal privaatrecht inzake toepasselijk recht voor consumenten spelen en een andere recht aanwijzen. Bij gerechtelijke geschillen zijn de (Belgische) rechtbanken van de zetel van NESTO bevoegd behalve wanneer de dwingende bepalingen inzake rechtsmacht voor consumentenovereenkomsten van toepassing zijn. Dan zijn de rechtbanken bevoegd zoals aangewezen door het internationale privaatrecht. De Klant kan zich ook wenden tot het ODR-platform voor online geschillenbeslechting: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=NL
Vooraleer dieren worden gehospitaliseerd of geopereerd wordt steeds standaard een voorschot van 150 euro aangerekend.
Bij uitlenen van materiaal, zoals bv Bench, kattenkooi,… wordt standaard 75 euro aangerekend.
Bij annuleren van uw afspraak later dan 24u voor uw afspraak of bij niet opdagen, zal standaard 20 euro worden aangerekend bij uw volgende consultatie. Operaties en uitgebreide ingrepen, RX foto’s of echografie afspraken dienen een week op voorhand te worden geannuleerd ten laatste. Bij niet nakomen van annuleren van ingrepen, RX en echografie afspraken, kunnen we u tot 150 euro aanrekenen.
Na 3 annulaties binnen 24 uur voor uw afspraak of niet nakomen van uw afspraak, houden we er ons aan u niet meer te verwelkomen op de praktijk
Er zal steeds een papier ter ondertekening worden voorgelegd indien onkosten niet kunnen worden volbracht.
We moedigen het aansluiten tot een degelijke huisdierverzekering zeker aan om u zelf in te dekken tegen onverwachte kosten. U kan hierover steeds informatie opvragen via de praktijk.